کانون علمی فرهنگی افلاکیان استان آذربایجان غربی

Aflakian Scientific and Cultural Center of West Azarbaijan Province

کانون علمی فرهنگی افلاکیان استان آذربایجان غربی

Aflakian Scientific and Cultural Center of West Azarbaijan Province

کانون علمی فرهنگی افلاکیان استان آذربایجان غربی

پایگاه اطلاع رسانی کانون علمی و فرهنگی افلاکیان استان آذربایجان غربی
Aflakian news agency

آخرین نظرات
  • ۱۷ تیر ۹۷، ۱۱:۳۷ - مهندس رضا عباسی
    ممنونم
  • ۱۷ تیر ۹۷، ۱۱:۲۹ - مهندس رضا عباسی
    خدا قوت

۲۵ مطلب در تیر ۱۳۹۷ ثبت شده است

۲۸تیر

اینترنت کودکان و نوجوانان در دستور کار وزارت ارتباطات

وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات قرار است
اینترنت حفاظت شده‌ای را برای کودکان و نوجوانان راه‌اندازی کند.

اینترنت کودکان در دستور کار وزارت ارتباطات

بر این اساس «سالم‌سازی‌ فضای مجازی» و «ارائه اینترنت مخصوص کودکان و نوجوانان» بعد  از تصویب «سند حمایتی و برنامه اقدام توسعه خدمات فضای مجازی برای کودک‌ و نوجوان‌» در دستور کار است تا به گفته مسئولان وزارت ارتباطات، از خطرات ناشی از محتواهای مضر برای کودکان و نوجوانان جلوگیری شود. روز شنبه بود که پیش‌نویس این سند با عنوان «سند حمایتی و برنامه اقدام توسعه خدمات فضای مجازی کودک و نوجوان» با دستور محمدجواد آذری‌جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات منتشر شد. تا براساس آن قشر کودک و نوجوان که براساس آمارهای وزارت ارتباطات حدود 13درصد کاربران اینترنتی در کشورمان را شامل می‌شود، به اینترنتی با «کمترین خطرات» دسترسی داشته باشند.
چند سال قبل بود که موضوع سیم‌کارت‌های تلفن همراه دانش‌آموزی نیز در کشورمان مطرح شد که براساس آن قرار بود سیم‌کارت‌هایی که فقط امکان برقراری تماس را داشتند و مجهز به جی پی اس بودند در اختیار دانش‌آموزان قرار داده شود و استفاده از این تکنولوژی ارتباطی برای کودکان و نوجوانان به‌صورت کنترل‌شده در بیاید اما از ابتدای دهه90 تاکنون و در شرایطی که به‌صورت محدود این سیم‌کارت‌ها تولید شده است؛ به‌صورت جدی هنوز آماری از میزان استفاده کودکان و نوجوانان از این نوع سیم‌کارت منتشر نشده است. حالا با وجود مطرح شدن اینترنت کودکان و نوجوانان به‌نظر می‌رسد که سیم‌کارت‌های دانش‌آموزی و تولید موبایل‌ها و تبلت‌های ویژه آنها نیز باید در دستور کار قرار گیرد. به گفته کارشناسان استفاده از رایانه و فناوری‌های دیجیتال بخش عمده‌ای از اوقات فراغت کودکان ایرانی را به‌خود اختصاص می‌دهد. این فضا خطرات بالقوه، بالفعل و البته پتانسیل زیادی برای کودکان و نوجوانان می‌تواند داشته باشد و همین مسئله باعث شده در بسیاری از کشورهای دنیا اینترنت مخصوص گروه سنی صفر تا 18سال (سن کودکی براساس کنوانسیون حقوق کودک) راه‌اندازی شود.
چندی قبل هم سندی با عنوان سند صیانت از کودکان و نوجوانان در مرکز ملی فضای مجازی تدوین شد که از آن به‌عنوان یک سند بالادستی یاد می‌شود که مراحل آخر تصویب خود را در مرکز ملی فضای مجازی می‌گذراند و حالا وزارت ارتباطات سند حمایتی و برنامه اقدام توسعه خدمات فضای مجازی کودک و نوجوان را رونمایی کرده که قرار است با استفاده از تجربیات صاحب‌نظران و کارشناسان تکمیل شود.
سند حمایتی وزارت ارتباطات در 4هدف کلان آموزش، فرهنگسازی و ترویج فضای مجازی حوزه کودک، فراهم‌سازی زیرساخت‌های ارتباطی، محتوایی و اعتمادی، توسعه بازار و مقاوم‌ سازی کسب‌وکارها و مدیریت و راهبری برنامه اقدام تدوین شده است. در پیش‌نویس «سند حمایتی و برنامه اقدام توسعه خدمات فضای مجازی کودک و نوجوان»، ضمن بررسی چالش‌های فضای مجازی کودک و نوجوان و با اشاره به اسناد بالادستی و الزامات قانونی در حمایت و حفاظت از این کودکان و نوجوانان، از 3منظر فرهنگی، اقتصادی و حقوق شهروندی به تبیین ابعاد مختلف در موضوع پرداخته و سپس به نقش وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در حمایت از توسعه زیرساخت‌ها و تنظیم قوانین، به‌منظور حفظ منافع کاربران و ارائه‌دهندگان خدمات و فعالان این حوزه و هم چنین توجه به ترویج و فرهنگ سازی در مجامع بین‌المللی اشاره دارد.

توجه به ویژگی‌ های سنی کودکان در سند حمایتی
امیر خوراکیان، معاون محتوای مرکز ملی فضای مجازی با اشاره به اینکه قبل از انتشار این پیش‌نویس، سند صیانت از کودکان و نوجوانان در مرکز ملی فضای مجازی تهیه شده است، به همشهری گفت: سند صیانت مراحل آخر تصویب را در کمیسیون عالی ارتقای محتوا می‌گذراند و بعد از تصویب در کمیسیون مربوطه در دستور شورای‌عالی فضای مجازی قرار می‌گیرد.
به گفته وی، وزارت ارتباطات هم سندی را هم‌راستا با این سند تهیه کرده که بیشتر جنبه اجرایی و عملیاتی را در این حوزه در دستور کار قرار داده و هدف اصلی این است که مثل بسیاری از کشورهای دیگر، اینترنتی که مورد استفاده کودکان و نوجوانان است با اینترنت عمومی متفاوت باشد. در واقع به‌دلیل حساسیت‌های کودکان و نوجوانان و ضرورت رشد سالم آن ها و ارتباط گریزناپذیرشان با فضای مجازی به این مسئله توجه شده است.
خوراکیان با تأکید بر اینکه ویژگی‌های متناسب با سنین کودکان و نوجوانان باید در این فضا مورد توجه قرار بگیرد، گفت:‌ در سند مرکز ملی علاوه بر سیاستگذاری وظایف نهادهای حاکمیتی و بخش خصوصی نیز تحت عنوان تقسیم‌کار ملی تبیین می‌شود. در نتیجه بخشی از اقدامات اجرایی آن در وزارت ارتباطات و با همت وزیر این وزارتخانه در حال پیگیری و اجراست. خوراکیان با اشاره به دو اتفاق مهمی که قرار است در فضای مجازی برنامه‌ریزی شود، ‌گفت: یکی از این موضوعات فضای مجازی سالم و ایمن مخصوص کودکان و نوجوانان است که به‌عهده وزارت ارتباطات گذاشته شده و بحث‌های فنی نیز در این زمینه انجام شده تا کودکان و نوجوان به بخشی از فضای مجازی که با سن آنها مرتبط است دسترسی داشته باشند. همچنین با توجه به اینکه کودکان و نوجوانان تا 18سالگی در مسیر رشد هستند باید تحت آموزش‌های سواد رسانه‌ای قرار بگیرند که کم‌کم و به مرور زمان دسترسی آن ها به محتوای فضای مجازی بیشتر شود و همزمان با رشد سنی و عقلی آنها و به‌مرور از مهارت‌ ها و آموزش‌های لازم در این زمینه بهره‌مند شوند تا بعد از سن 18سالگی با توانایی و مهارتی که در استفاده از فضای مجازی پیدا کرده‌اند استفاده سالمی از فضای مجازی داشته باشند و در برابر آسیب‌های این فضا مصونیت بیشتری داشته باشند.
خوراکیان به سند مرکز ملی فضای مجازی نیز اشاره کرد و گفت:‌در این سند آموزش و پرورش جزو اعضای اصلی بوده و علاوه بر معاون وزیر، سازمان پژوهش‌ها و تالیف کتب درسی و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نیز در جلسات مرکز ملی فضای مجازی شرکت دارند و مسئولیت‌های مهمی در این رابطه به‌عهده آموزش و پرورش هم گذاشته شده است. به گفته معاون محتوای مرکز ملی فضای مجازی، سند مرکز ملی فضای مجازی به‌عنوان یک سند بالادستی است که در اختیار سازمان‌ها و وزارتخانه‌ها قرار می‌گیرد و در برنامه‌های سالانه باید اعتبارات مناسب را برای تحقق این اسناد بالادستی ببیند. اما نیاز به تأمین اعتبار مستقیم در این حوزه‌ها نیست چون اگر سیاست گذاری درستی انجام و به ظرفیت‌های لازم توجه شود تولیدکننده‌ها با توجه به اینکه اقتصاد این موضوع دارای توجیه خواهد بود فعال می‌شوند. الان هم در بخش خصوصی مجموعه‌های ویژه کودکان و نوجوانان در فضای مجازی مشغول تولید محتوا هستند.
خوراکیان گفت:‌ سندی که در کمیسیون عالی ارتقای محتوای مرکز ملی فضای مجازی در دست بررسی است طی دو هفته آینده در دستور کار شورای‌عالی فضای مجازی قرار می‌گیرد و امیدواریم همین امسال هم تصویب و ابلاغ می‌شود.

نظارت بر استفاده کودکان از اینترنت در دیگر کشورها
با گسترش استفاده از اینترنت در دنیا تعدادی از کشورهای اروپایی و آسیای شرقی انجمن «OECD» را تشکیل دادند تا دولت‌ها در آن درخصوص چالش‌های اجتماعی و اقتصادی و زیست‌ محیطی همکاری کنند.براساس آماری که این انجمن ارائه کرده در ایالات متحده آمریکا 84درصد کودکان و در استرالیا 67درصد کودکان از اینترنت استفاده می‌کنند. همچنین در اتحادیه اروپا، 65درصد از افراد 8 تا 17ساله، در خانه به اینترنت دسترسی دارند. بر این اساس کودکان بعد از خانه، در مدرسه و خانه دوستان، از اینترنت استفاده می‌کنند. براساس این تحقیق بازی، محبوبترین فعالیت کودکان 8 تا 11ساله است؛ اما برای کودکان 11 تا 16ساله، بازی در مرتبه چهارم محبوبیت قرار دارد. همچنین علاقه‌مندی‌های کودکان 16 تا 17ساله به‌ترتیب محبوبیت عبارتند از: گشت وگذار در اینترنت و جست‌وجو و دانلود اطلاعات برای مدرسه. اما 53درصد از افراد 16 تا 17ساله از وبگاه‌های شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند و فقط 6درصد از افراد 8 تا 11ساله، از این وبگاه‌ها استفاده می‌کنند. همین تحقیقات می‌تواند در کشور ما نیز انجام شده و براساس داده‌های آن، میزان نفوذپذیری اینترنت در میان کودکان و نوجوانان به‌دست بیاید تا براساس آن بتوان برنامه‌ریزی‌های دقیق‌تری برای این گروه سنی انجام داد
.
کانون علمی و فرهنگی افلاکیان ارومیه
۲۸تیر

برگزاری جشن میلاد حضرت فاطمه معصومه(سلام الله)


در کانون فرهنگی و هنری شهید مطهری ارومیه

با حضور آقایان:


🔻🔻


✔️حجت‌الاسلام اباذر بیگی

مسئول محترم دبیرخانه نظارت بر کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد آذربایجان غربی


✔️حاج آقا شاهی زاده

مدیر محترم کانون فرهنگی و هنری شهید مطهری ارومیه


کانون علمی و فرهنگی افلاکیان ارومیه
۲۸تیر

حصوز مسئول محترم مساجد کانون افلاکیان
جناب حاج آقا عباسزاده

در مسجد شهید مهدی سلیمانی، با مدیریت جناب آقای عزیزی


کانون علمی و فرهنگی افلاکیان ارومیه
۲۸تیر

حصوز مسئول محترم مساجد کانون افلاکیان
جناب حاج آقا عباسزاده

در کانون نخبگان افلاکیان، بامدیریت جناب آقای خبازیان


کانون علمی و فرهنگی افلاکیان ارومیه
۲۸تیر


جلسه ی ماهانه مدیران و رابطین فعال کانون علمی فرهنگی افلاکیان

به میزبانی برادر اشجع

در مسجد اسماعیل بیگ برگزار گردید.


کانون علمی و فرهنگی افلاکیان ارومیه
۲۸تیر


آموزش قرآن کریم در کانون اصغریه


آموزش تخصصی قرآن کریم، توسط قاری و استاد کشوری

آقای مرتضی سلیمانی

در مسجد آغداش روزهای یکشنبه


علاقمندان می توانند

بعد از نماز مغرب و عشاء درجلسه فوق حضور بهم برسانند


کانون علمی و فرهنگی افلاکیان ارومیه
۲۶تیر

اهدای میز تنیس


به اعضای مسجد میر یحیی


توسط کانون علمی فرهنگی افلاکیان




کانون علمی و فرهنگی افلاکیان ارومیه
۲۶تیر

حصوز  مسئول محترم مساجد کانون افلاکیان

جناب آقای عباسزاده


در پایگاه مسجد موسی بن جعفر(علیه السلام) 

با مدیریت جناب آقای ترابی


کانون علمی و فرهنگی افلاکیان ارومیه
۲۶تیر

مسجد میر یحیی

به عضویت کانون علمی فرهنگی افلاکیان درآمد


عرض خیرمقدم داریم خدمت هیات مدیره و همه اعضای محترم مسجد میر یحیی

کانون علمی و فرهنگی افلاکیان ارومیه
۲۵تیر

 میلاد سراسر نور حضرت فاطمه معصومه(س)

و آغاز دهه کرامت و روز ملی دختران بر عموم مسلمین جهان مبارک باد.


دهه کرامت یادآور لطیف‌ترین علائق و مهر و وفاهای کم‌نظیر یک خواهر نسبت به مقام شامخ و معنوی برادر است.  مهر و وفایی که خواهر مهربان و دلداده را به هجرت وادار نموده و غربت و بیماری و مرگ در فصل جوانی را برای او آسان کرده است. مهربانی که جز در مورد امام حسین و حضرت زینب (علیهما‌السلام) سابقه ندارد.

دهه کرامت تداعی کننده

عزم و قاطعیت و اراده آهنین زنان بزرگ و بانوان والامقام و گرانقدر جهان می‌باشد.

دهه کرامت یادآور زهرا و زینب (سلام‌الله علیهما‌السلام) است، دهه کرامت یادآور تمام خوبی‌هاست. و یادآور جمال انسانی ...    

دهه کرامت یادآور تحول آفرینی بانوان آسمانی است و این که می‌توانند رهبری دل‌های صدها میلیون مسلمان را در طی اعصار عهده‌دار بشوند.

تمام مفاهیم سازنده‌ای که ما در فرهنگ اسلامی داریم در این دهه تداعی می‌شوند چرا که حرم حضرت معصومه و امام رضا (علیهماالسلام) کانون دعا و قرآن و نیایش و ... است.

امام صادق(ع)پیش از ولادت کریمه آل محمد(ص) فرمود:

خدا را حرمى است و آن مکه است،امیرمؤمنان را حرمى است و آن کوفه است،و ما اهل بیت را حرمى است و آن قم است.بزودى بانویى به نام فاطمه از تبار من در آن جا دفن شود که هر کس به زیارتش بشتابد،بهشت بر او واجب مى گردد.




دهه کرامت گرامی باد

کانون علمی و فرهنگی افلاکیان ارومیه
۲۴تیر


کار گروه هنری


کانون علمی فرهنگی افلاکیان برگزار می کند


ثبت نام دوره کلاس های بازیگری تئاتر کودک و نوجوان



زمان و مکان ثبت نام:


میدان 9 پله، ابتدای خیابان 22بهمن، طبقه همکف

بسیج دانش آموزی، کانون فرهنگی افلاکیان

ثبت نام همه روزه از ساعت 10 الی 12


6723  147  0914



کانون علمی و فرهنگی افلاکیان ارومیه
۲۴تیر


ثبت نام کلاس‌های


مداحی، تواشیح، سرود، خوشنویسی و خوب نویسی و ...



زمان و مکان ثبت نام:


میدان 9 پله، ابتدای خیابان 22بهمن، طبقه همکف

بسیج دانش آموزی، کانون فرهنگی افلاکیان

ثبت نام همه روزه از ساعت 10 الی 12


6723  147  0914


کانون علمی و فرهنگی افلاکیان ارومیه
۲۲تیر

حضور پرشور اعضای مساجد افلاکیان در نماز جمعه

امروز ۲۲ تیرماه ۱۳۹۷


اشارت:

در سکوت و بی دغدغه بودن نهاد های فرهنگی

هستند عده ای که بدون ادعا،و بر اساس احساس تکلیف

نان شبشان راخرج تربیت نیروی انقلابی برای نظام می کنند...


حضور پرشور عده ای از اعضای کانون مساجد افلاکیان

در نماز جمعه و دیدار با امام جمعه ارومیه



کانون علمی و فرهنگی افلاکیان ارومیه
۱۷تیر

تـــــوجه   اطـلاعــیه   تـــــوجه


ثبت نام دبیرستان‌های غیردولتی کانون افلاکیان


🔻شروع شد🔻





دبیرستان غیردولتی دخترانه افلاکیان


✔️هفتم  ✔️هشتم  ✔️نهم


نشانی: خیابان ارشاد، خیابان دره چایی


تلفن: 33462066




دبیرستان غیردولتی پسرانه عمار



✔️هفتم  ✔️هشتم  ✔️نهم


👈مدرسه ویژه نخبه‌پروری


👈مجهز به چمن مصنوعی


👈کلاس‌های هوشمند


نشانی: خیابان عمار، کوچه 9




مشاور برنامه ریز تحصیلی: مهندس علی ژیان



6204 389 0914






کانون علمی و فرهنگی افلاکیان ارومیه
۱۶تیر

برگزاری دومین دوره مسابقات فوتبال دستی افلاکیان


 (تیمی دو نفره)



در رده‌های :

✔️نو نهالان ✔️نوجوانان ✔️جوانان و امید ✔️مربیان



زمان ثبت نام :


16 تیرماه   لغایت   22 تیرماه



توجه:         🔻🔻🔻           توجه:

(به هیچ وجه و تحت هیچ شرایطی مدت زمان ثبت نام تمدید نمی شود)



✔️ جلسه توجیهی: 24 تیر ماه   ✔️شروع مسابقات 24 تیر ماه





کانون علمی و فرهنگی افلاکیان ارومیه