کانون علمی فرهنگی افلاکیان استان آذربایجان غربی

Aflakian Scientific and Cultural Center of West Azarbaijan Province

کانون علمی فرهنگی افلاکیان استان آذربایجان غربی

Aflakian Scientific and Cultural Center of West Azarbaijan Province

کانون علمی فرهنگی افلاکیان استان آذربایجان غربی

پایگاه اطلاع رسانی کانون علمی و فرهنگی افلاکیان استان آذربایجان غربی
Aflakian news agency

آخرین نظرات
  • ۱۷ تیر ۹۷، ۱۱:۳۷ - مهندس رضا عباسی
    ممنونم
  • ۱۷ تیر ۹۷، ۱۱:۲۹ - مهندس رضا عباسی
    خدا قوت

دهه امامت و ولایت

جمعه, ۲ شهریور ۱۳۹۷، ۰۵:۴۵ ب.ظ

نقطه وصل عید قربان وعید غدیر(دهه ولایت) در چیست؟

 اگر به عمق وقوع قربان و غدیر توجه کنیم به نقطه وصل هر دو نزدیکترمیشویم؛ مگر نه آنست که وقوع قربان را در انجام به عهد ابراهیم خلیل الله(ع) به سرسپردگی و اطاعت از امرالهی و قربانی نمودن اسماعیل ذبیح الله(ع) و هدیه آن به آسمان الهی برای شکست دادن کید شیطان و نیز مطیع بودن اسماعیل(ع)در برابر حکم الهی و امر ولایی و اطاعتش از فرمان ولی امرش برای رستگاری باید دانست؛حال آنکه وقوع غدیر را هم اطاعت در برابر وحی الهی برای اکمال و تکمیل رسالت و تکلیف نسبت به شروع حرکت ولایت و امامت در استمرار حرکت انبیاء برای تجلی بخشیدن به اراده الهی در رسیدن به سعادت انسانی باید دانست.

و همانا طلوع غدیر از امتدادا پیمایش و ظهور قربان که همواره ا طاعت محض و بی چون چرا ازفرمان الهی و ذوب شدن در چشمه جوشان حق و همراهی با انبیاء و اولیاء الله است.



و در گویش دیگرتبعیت محض ازولایت وامامت(ذوب درولایت است)ِهرآنچه ابراهیم خلیل (ع) درمقام آًزمایش ودفع فتنه پشت سرگذاشته مقدمه ای برای رسیدن به مقام والای امامت و ولایت بوده. خداوند متعال در قرآن کریم میفرماید((واذ ابتلی ابراهیم ربه بکلمات فاتمهن قال انی جاعلک لناس اماما))یعنی خدا ابراهیم را مورد آزمایشها قرار داد و او آن آزمایشها را به نهایت و اکمال رساند؛آنگاه خدا به او گفت:من تو را امام قرار میدهم.

و این نکته لطیفی است که عظمت مقام امامت را به خوبی نشان میدهد. و نیز به خاطر داشته باشیم که ولایت فقیه استمرار حرکت انبیاست.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۰۶/۰۲
کانون علمی و فرهنگی افلاکیان ارومیه

نظرات  (۲)

با سلام

یک سایت باحال دیگر

www.musicgelyan.com

با تشکر ... منتظر شما هستیم
+احسنت +یاعلی

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی