کانون علمی فرهنگی افلاکیان استان آذربایجان غربی

Aflakian Scientific and Cultural Center of West Azarbaijan Province

کانون علمی فرهنگی افلاکیان استان آذربایجان غربی

Aflakian Scientific and Cultural Center of West Azarbaijan Province

کانون علمی فرهنگی افلاکیان استان آذربایجان غربی

پایگاه اطلاع رسانی کانون علمی و فرهنگی افلاکیان استان آذربایجان غربی
Aflakian news agency

آخرین نظرات
  • ۱۷ تیر ۹۷، ۱۱:۳۷ - مهندس رضا عباسی
    ممنونم
  • ۱۷ تیر ۹۷، ۱۱:۲۹ - مهندس رضا عباسی
    خدا قوت

یادی از شهید مظلوم دکتر بهشتی

پنجشنبه, ۷ تیر ۱۳۹۷، ۰۶:۵۰ ب.ظ

به مناسبت 7 تیر
سالروز شهادت سید محمد حسینی بهشتی

و 72 تن از یارانش



این روزها مقارن با سالگرد شهادت «آیت الله دکتر سید محمد حسینی بهشتی» و حدود هفتاد و دو نفر از بهترین فرزندان اسلام و انقلاب است و هر کس به سهم خود می خواهد تا بخشی از تکلیف خود به او را ادا کند. ما نیز به نوبه خود برای ادای دین به کسی که امام راحل، او را به حق «شهید مظلوم» نامید، یادی می کنیم از این شهید بزرگوار...

بی تردید او یک سیاستمدار صادق، یک فیلسوف و حقوقدان، یک مجتهد مسلم و یک مبارز انقلابی، و معمار نظام حقوقی و قضایی نوین بود. اما آنچه اینک مورد توجه است، شناخت شهید بهشتی، به مثابه یک عالم دینی و مربی اخلاقی است. او به تمام معنا مصداق بارز یک روحانی آشنا به زمان و متبحر در تربیت نسل های پس از خود نیز بوده است، و این همان نکته مهمی است که نباید بیش از این ناگفته باقی بماند.

او بدون اینکه ادعایی داشته باشد، به واقع یک معلم بزرگ اخلاق بود و با اخلاص و تبحر هر چه تمام تر به تربیت جوانان همت می گماشت. در سخت ترین شرایط برای آنان وقت می گذاشت و با نرمخویی و جذابیت، همان کاری را می کرد که مردم، بویژه نسل جوان ما از یک عالم دینی انتظار داشته و دارند.



انسان های موفق بسیاری هستند که مسیر زندگی خود را در اثر برخورد صمیمانه با این شهید والامقام پیدا کرده اند، و  ای کاش هنرمندان متعهد و چیره دست ما موفق می شدند تا به مدد آثار گرانبها و خاطرات بسیار آموزنده ای که از او باقی مانده است، این جنبه و جنبه های دیگر از شخصیت کم نظیر او را به تصویر می کشیدند؛ اما گویا "مظلومیت" نمی خواهد هیچگاه  از آن چهره نورانی جدا گردد.


شهید بهشتی در شامگاه ۷ تیر سال ۱۳۶۰ در جنایت بمب‌گذاری در دفتر حزب جمهوری اسلامی توسط منافقین در حین سخنرانی به فیض شهادت نایل آمد.


روحش شاد و یادش گرامی


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۰۴/۰۷
کانون علمی و فرهنگی افلاکیان ارومیه

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی